2010.03.16. 20:05| Szerző : Ricsman - HóStrucc

Azt eddig is tudtam, hogy vannak a "hivatalokban" nem oda illő arcok, azt is hogy kb leszarják azt, amit "szolgáltatásnak" nevezünk, értsd: basznak válaszolni a legtöbb esetben, és még a te 'szádat, hogy raboltad kérdéseddel / panaszoddal az Ő drága idejüket! Azt viszont nem gondoltam volna, hogy többszöri (1 hónapos) noszogatás után is egy olyan értékelhetetlen választ kap az ember, ami rávilágít arra, hogy vagy a kérdező a hülye, mint egy eke, vagy a túloldalon "szolgáltató" nem tud a saját anyanyelvén felfogni egy neadjisten többszörösen összetett mondatot! 

Lássuk akkor mi történt. Valaki álljon mellém és nyugtasson meg, hogy nem én vagyok a hülye, vagy épp ellenkezőleg: tessék jól lebaszni!

A kérdések amiket feltettem: 

    • várható-e, hogy mind a nappali, mind az esti tagozat 100-100 helye megtelik?

    • van-e valamilyen alsó ponthatár a 100-ból, amit mindenképpen el kell érni a sikeres felvételhez mindkét tagozaton, jelentkezõ létszámtól függetlenül?

    • a felvételi tárgyaknál (pénzügy, statisztika-matematika, közgazdaságtan) szintén van-e valamilyen minimum pontszám? Például egy esetleges pár pontos rész kizáró ok lehet-e, vagy csak a felvételi összpontszáma a mérvadó?

 

Választ 2 héttel és 2 újra elküldött levél után kaptam. (érdekes mód, ekkor azonnal jött a válasz, hirtelen lett rám idő, mert gondolom idegesítő volt harmadjára elolvasni ugyanazt. Próbáltam persze telefonon is, de sose vették fel és én a másik oldalról nem tudom kitalálni, hogy mikor érnek rá. Ezért úgy döntöttem naponta küldöm el ugyanazt, előbb utóbb foglalkoznak vel - Remény rabjai rémlik?) Tehát a válasz, amit kaptam:

 "...elnézést, hogy nem válaszoltam, de én nem foglalkozom felvételi ügyekekkel. Most továbbítottam levelét az illetékes ügyintézõhöz... "

És ha nem te foglalkozol vele, akkor ugyebár simán ignorálod, nem is jött levél egy potenciális fizető hallgatótól. Hát jó. Gondoltam, akkor végre jó helyen van, hamarosan jön a válasz. Újabb 2 hét telt el. Mivel nem kaptam meg ki ez a kollega, aki ezen ügyekkel foglakozik, se elérhetőség, se semmi, ezért ma újra írtam, újra ugyan oda. (Egyből kaptam választ!):

"...Megkérdeztem a kolleganõmet és azt a tájékoztatást kaptam, hogy erre még nem lehet válaszolni, mert elõre nem lehet tudni egyik kérdésére sem a választ. A pontszámot tudja nagyon jól, hogy attól függ, hogy hányan jelentkeztek, vagyis hányan írták meg a felvételit  és hogy, hogy  sikerültek a felvételik. Akkor  húzzák a ponthatárt.
Jó tanulást kívánok a felvételihez."

Zseniális! Tehát akkor nézzünk egy kis mondatelemzést.

Az első kérdés arra vonatkozott, hogy: be szokott-e telni a jelentkezés?

 

Itt valóban elkövettem egy hibát, hiszen nem nyilvánvaló, csak a magyarul tudók számára hogy ez a kérdés valójában NEM a jövőre kérdez. Hanem pont a múltra, azaz, hogy az eddigi években volt-e túljelentkezés, mert ha volt, akkor nyilván lehet számítani rá, ha nem, akkor meg nem lehet számítani rá... (oké, ezt nem feltétlen kellett volna megkérdeznem, illetve most nem fejtem ki miért kérdeztem meg. Maradjunk annyiban, hogy a 3 közül ez volt a legkevésbé fontos kérdés.)*

 

A második kérdés világos mint a nap: jelentkezők számától függetlenül van-e alsó ponthatár?*

 

Mint tudjuk, a legtöbb színvonalas felsőoktatási intézmény általában meg szokott húzni egy ponthatárt pont amiatt, hogy azért a színvonal az maradjon már meg, ha esetleg a 100 helyre jelentkeznek 1000-en, de ebből 930 összesen 1 pontot ér el a 100-ból. Erre kaptam azt a választ, hogy ezt nem lehet tudni, mert a létszámtól függ. Bravo. Akkor inkább megköszönném legközelebb a sima "nem tudom"-ot, mert ez így kb. olyan, mintha az "Esni fog ma?" kérdésre azt a választ kapom hogy "Kedd"

 

A harmadik kérdés megint nem bonyolult: Van-e tárgyanként minimum elérendő pont?*

 

Mivel külön blokkok lesznek a felvételi során (mikro-makro, matek-statek, pénzügy-vállfin), gondoltam megkérdem ezt az apróságot. Csak, hogy egy hasonló dolgot említsek: nyelvvizsga. Ott is van, ahol hiába van meg az össz 60%, ha teszemaszt a szövegértés 0 pontos. A válasz ugye egyben jött az előző kérdésre adottal, szintén a létszámtól való függőségre utalva. Kár hogy ez is attól független, ha van, ellenkező esetben pedig "nincs" a válasz rá.

* a miértekre kommentben reagálok, ha felmerülne.

Mint leendő hallgató előre félek, ha a leendő tanulmányaimmal kapcsolatban kell majd a TO-tól kérdeznem...

Vagy ugye én vagyok a hülye. Szerintetek?!

Címkék: kritika  |   | 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ricsman.blog.hu/api/trackback/id/tr441845197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GrofUr 2010.03.16. 21:02:37

Szerintem? Hát hülye vagy, hogy ilyen hülyék közé akarsz menni tanulni:)

A másik, hogy szerintem ezt le sem tolják, és ha a válaszlevél úgy kezdődik, hogy megkérdeztem a kolléganőmet, akkor az van, hogy mire a kérdés oda eljutott, a következővé transzformálódott át:

Idén mennyi lesz a felvételi ponthatár és a jelentkezők létszáma?
süti beállítások módosítása