2009.05.13. 17:11| Szerző : Ricsman - HóStrucc

Egyszer egy ismerősöm felhívta a figyelmem egy beszélgetés során arra, hogy mennyire utálja, ha valaki helytelenül ír. Ecsetelte is jó sokáig, hogy így, meg úgy, helyenként be is szólt nekem, hogy azt biza nem úgy kell írni. Persze ez nem tévesztendő össze azzal, amikor valaki direkt ír helytelenül. Az egészen más. Többnyire kényelmi szempontokat szolgál például a tetszik két c-vel írása, vagy ugyan ez igaz a szarakszik szó x-el írására. Tudniillik így karaktert és időt spórolunk. Hasonló megfontolásból írnak egyes emberek ékezet nélkül (nem, nem azért mert angol billentyűzet van otthon). Lássuk be ugyanis, hogy az ékezetek kurva szarul vannak kiosztva a klaviatúrán és nemhasználatukkal megspóroljuk azok keresési idejét. Bizony! Nem is beszélve arról a tényről, hogy én, mint balkezes ember a fülemmel is több dolgot tudok csinálni, mint a jobb kezem gyűrűs- és kisujjával. Pedig azzal kéne bőszen csapkodni az ékezeteket... :)

Aztán elgondolkodtam egy másik irányban.
Mennyire szúrhatja ez egyes emberek szemét? Mert biztos mindenkinél van valami olyan dolog, aminek a megpillantásától kirázza a hideg. Van akiknek ez a helyesírás. Gondolkodtam hogy nekem micsoda, de most hirtelen nem jut eszembe, pedig biztos van. Magamat ismerve nem is egy! Majd updatelem...

 

Bár ha belegondolok, nekem is van ilyen helyesírási szeszélyem: a muszáj.

Komolyan. Ha valaki ezt a szót ELIPSZILONNAL (lsd.: muszály) írja, hát mentem AGYFASZT (katt ide a részletekért) szoktam kapni! Általában ekkor megreked a beszélgetés (az írásos) és nem tágítok, átváltozom egy általános iskolai 120 kilós , szőrös, nyelvtantanárnővé és kényszeresen ki kell javítanom az illetőt. Ugye Máté? :D

Lehet ezt nem megérteni, de szemléltetek:

Mijen lenne valyon, ha az emberek lyó nagy többsége fojamatosan felcserélé a lyé-t és az elipszilonos lyé-t. Ilyesztő lenne és ijen esetben fojton ki is zökkenne mindenki, akinek van egy halyszálnyi fogalma is a hejesírásról... ostoba hüjék! :)

 

Na ezért MUSZÁJ legalább erre figyelni!

 

 

 

relaxra is intem magam, mert kicsit begőzöltem :P
Viszont akkor megragadom az alkalmat, és felteszem a heti kvízkérdést:

"Te, milyen dolgokra vagy allergiás ilyen téren?"

Címkék: agymenés  |   | 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ricsman.blog.hu/api/trackback/id/tr601119609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nofree 2009.05.13. 20:48:12

nekem helyesírásban a "muszály"-on kívül az elbaszott hosszú magánhangzók csapják ki a biztosítékot, "dúrva", "kúrva" (mint főnév), tanúl. meg ha valaki külön írja az olyanokat, mint pl. ugyanannyi, ugyanolyan, stb. hát így.

[& bocs, még nem volt időm bankolni, de a héten lejátszom becsszó, csak ne lennék ennyire szét.]

Zotya@pest 2009.05.14. 02:53:23

laptop - notebook, mert az nem laptop hanem notebook a laptop a régi nagy táska méretü volt, ez már kisebb ezért notebook...

és az XD,xd,Xd,xD ezektöl bazdmeg kifeszülök, ja meg még randi, randizni, randizás... blöáááá mennyire gáz szó már... :)
bár ezek inkább szavak mintsem helyesírási hibák...
gyáááááá :D
süti beállítások módosítása